Στο παρελθόν έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στο πως μπορεί να εκμεταλλευτείτε το blogging έτσι ώστε κερδίσετε χρήματα. Μερικά απο τα άρθρα μας μιλάνε για το αν το blogging μπορεί να είναι επικερδές και τους συνηθέστερους τρόπους για να εφαρμόσετε μια πρακτική monetizing στο blog σας.
Ένας απο τους πλέον αποδοτικότερους απο άποψη κέρδους τρόπους, που είχαμε αναφερθεί και στο παρελθόν, είναι η απευθείας επαφή με κάποια εταιρεία που θα επωφεληθεί απο την προώθηση που μπορείτε να παρέχετε μέσω των άρθρων σας και μέσω του δικτύου των αναγνωστών σας.
Η κρισιμότερη στιγμή για την επίτευξη μιας τέτοιας συνεργασίας είναι αναμφίβολα η πρώτη επαφή. Τα τελευταία χρόνια βρεθήκαμε ως σύμβουλοι και στις δυο πλευρές και κληθήκαμε απο τη μια να βοηθήσουμε εταιρείες ώστε να αποφασίσουν με ποίους bloggers θα συνεργαστούν και απο την άλλη να βοηθήσουμε bloggers ώστε να πλησιάσουν εταιρείες.
Μέσω της ενασχόλησης αυτής είδαμε, από την πλευρά των εταιρειών και συγκεντρώσαμε, τα σημαντικότερα λάθη που κάνουν οι bloggers κατά την πρώτη τους επικοινωνία. Επίσης συγκεντρώσαμε τους αποδοτικότερους τρόπους επικοινωνίας που οδήγησαν τους bloggers που ζήτησαν την βοήθεια μας σε μια επιτυχημένη συνεργασία.
Ποιος είναι όμως ο σωστός τρόπος να κάνετε την πρώτη σας επικοινωνία και ποιά είναι τα λάθη που πρέπει να αποφύγετε;
Ας δούμε πρώτα τα τρία συχνότερα λάθη που κάνουν οι bloggers κατα την επικοινωνία τους με τις εταιρείες.
Το μεγαλύτερο λάθος είναι ότι οι περισσότεροι bloggers ετοιμάζουν ένα τυποποιημένο μήνυμα που αποστέλλουν μετέπειτα σε όλες τις εταιρείες αλλάζοντας το ελάχιστα. Αυτό αποτελεί από την μια κακό δείγμα γραφής δείχνοντας έλλειψη πρωτοτυπίας και αποδεικνύει από την άλλη ότι δεν προσπαθήσατε αρκετά ώστε να πουλήσετε αποτελεσματικά τον εαυτό σας. Ουσιαστικά ενώ ζητάτε από μια εταιρεία να σας προσλάβει για να γράψετε κείμενα ώστε να προωθήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της, το πρώτο feedback που λαμβάνει από εσάς είναι ένα κείμενο χωρίς προσωπικότητα και βασικά στοιχειά επαγγελματισμού.
Το δεύτερο μεγαλύτερο λάθος είναι οτι πολλοί bloggers επιλέγουν να επικοινωνήσουν με τις εταιρείες μέσω facebook ή άλλων κοινωνικών δικτύων. Η αποστολή ενος μηνύματος στη σελίδα μιας εταιρείας μπορεί να ακολουθήσει μια απο τις παρακάτω διαδρομές.
α) Αν η εταιρεία είναι μεγάλη είναι πιθανόν τα κοινωνικά προφίλ της να τα διαχειρίζεται μια άλλη εταιρεία διαδικτυακού marketing. Οι περισσότερες εταιρείες διαδικτυακού marketing προωθούν συνήθως άλλες μεθόδους διαφήμισης και προώθησης στο internet που αποφέρουν μεγαλύτερο κέρδος σε αυτές. Οπότε πιθανόν το μήνυμα σας να μην φτάσει ποτέ στον άμεσα ενδιαφερόμενο.
β) Πολλές εταιρείες σήμερα έχουν ενστερνιστεί την βαρύτητα του social media marketing και για αυτό το σκοπό έχουν προσλάβει έναν ή περισσότερους υπαλλήλους που αναλαμβάνουν την διαχείριση της προώθησης και της επικοινωνίας στα κοινωνικά δίκτυα. Σε αυτή την περίπτωση το μήνυμα σας φτάνει στα χέρια ενός υπαλλήλου που μπορεί να μην το προωθήσει στους αρμόδιους είτε επειδή δεν το θεωρεί σημαντικό είτε επειδή το βλέπει ανταγωνιστικά.
γ) Σε πολλές μικρές επιχειρήσεις το μήνυμα σας μπορεί να φτάσει απευθείας στον ιδιοκτήτη, αλλά τις περισσότερες φορές αυτό αποδεικνύετε αναποτελεσματικό, μιας και ο ιδιοκτήτης δεν έχει το χρόνο να ασχοληθεί και να απαντήσει. Οπότε είτε το αφήνει για αργότερα (κάτι που συνήθως δεν έρχεται ποτέ) είτε το διαγράφει.
Το τρίτο μεγαλύτερο λάθος που κάνουν πολλοί bloggers είναι ότι, άσχετα με το αν έχουν χειριστεί σωστά ή όχι την επικοινωνία, δεν έχουν προετοιμάσει κατάλληλα το blog τους έτσι ώστε αυτό να παρουσιάζει μια σωστά δομημένη και επαγγελματικού ύφους εικόνα. Για παράδειγμα:
α) Παραλείπουν να δημιουργήσουν μια σελίδα σχετικά με τους ίδιους (about me page) η οποία θα παρουσιάζει τα στοιχεία του χαρακτήρα και τις προσωπικότητας τους αλλά και κάποια δείγματα γραφής τους.
β) Δεν έχουν σελίδα επικοινωνίας ή ξεκάθαρα στοιχεία επικοινωνίας. Προφανώς για να θεωρήσετε το blog σας ως εργαλείο προώθησης θα πρέπει να συμπεριλάβετε όλα εκείνα τα στοιχεία που δείχνουν επαγγελματισμό και κάνουν την επικοινωνία άμεση και εύκολη.
γ) Δεν είναι πρόσφατα ενημερωμένα και παρουσιάζουν εικόνα εγκατάλειψης. Είναι πολύ σημαντικό το blog σας να δίνει πάντοτε μια αίσθηση συνεχούς ανανέωσης.
Υπάρχουν ακόμα πολλές λεπτομέρειες και μικρά λάθη που μπορούν αν διορθωθούν να βελτιώσουν σημαντικά τις πιθανότητες για μια ή και περισσότερες επιτυχημένες συνεργασίες και θα αναφερθούμε σε αυτά αναλυτικά στο μέλλον.
Ας δούμε τώρα ποιος είναι ο σωστός τρόπος για να πλησιάσετε μια εταιρεία με σκοπό την συνεργασία.
Τα βήματα είναι απλά και χρειάζεται φυσικά να δώσετε προσοχή στις λεπτομέρειες.
1ο βήμα) Αρχικά προετοιμαστείτε κατάλληλα. “Do your homework about the client”.
Μελετήστε τις υπηρεσίες ή και τα προϊόντα τους, την ιστορία και την πορεία της εταιρείας καθώς και την παρουσία τους στα κοινωνικά δίκτυα. Πλοηγηθείτε στο site τους και εντοπίστε τα προϊόντα που μπορείτε να προωθήσετε μέσω του blogging. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γνωρίζετε την εταιρεία που πρόκειται να προσεγγίσετε έτσι ώστε να μπορείτε να χειριστείτε όλη την μετέπειτα επικοινωνία χωρίς εκπλήξεις.
2ο βήμα) Επίκληση στο συναίσθημα και μετά στη λογική
Εφόσον έχετε προετοιμαστεί κατάλληλα, φροντίστε να τονίσετε τα θετικά ή και μοναδικά στοιχεία που εντοπίσατε στην εταιρεία, ακόμα και αν είναι ευρέως γνωστά. Ώστε να αποδείξετε οτι έχετε μελετήσει πραγματικά την φιλοσοφία και τον τρόπο λειτουργίας της. Πιο συγκεκριμένα μπορείτε να αναφερθείτε είτε σε κάποιο προϊόν ή υπηρεσία που έχετε δοκιμάσει και σας άρεσε είτε στο γεγονός ότι συμφωνείτε και ενστερνίζεστε την γενικότερη φιλοσοφία της εταιρείας. Αυτή είναι και η επίκληση στο συναίσθημα και αποτελεί κοινό μυστικό στις εταιρείες marketing ότι παίζει τον πρώτο ρόλο στην λήψη των αποφάσεων.
Αυτό όμως δεν αρκεί από μόνο του για να πείσει τον ενδιαφερόμενο οτι θα κερδίσει από μια συνεργασία μαζί σας. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να παρουσιάσετε τα πλεονεκτήματα και τα χαρακτηριστικά σας που θα τους αποδείξουν οτι αυτή η συνεργασία είναι συμφέρουσα και αυτό μπορείτε να το πετύχετε μόνο με αριθμούς και μετρήσιμα αποτελέσματα όπως η επισκεψιμότητα του blog σας απο τo google analytics, το αντίκτυπο που έχετε στα κοινωνικά δίκτυα ή ακόμα και τον μέσο αριθμό comments ανα post στο blog σας. Ουσιαστικά θέλετε να παρουσιάσετε όλα εκείνα τα στοιχεία που θα αποδείξουν την απήχηση σας σαν bloggers.
3ο Βήμα) Call to action
Μην περιμένετε να σας απαντήσει κάποιος και να σας δώσει αυτός την ιδέα με την οποία στην ουσία θα σας πληρώσει. Πάρτε την πρωτοβουλία να προτείνετε εσείς πρώτοι κάποιους τρόπους πιθανής συνεργασίας όπως για παράδειγμα κάποια συγκεκριμένη ιδέα για κάποιο άρθρο ή εαν έχετε κάνει ήδη κάποια αναφορά για την εταιρεία ή τα προϊόντα της στο blog σας προτείνετε την τοποθέτηση ενός διαφημιστικού banner στο συγκεκριμένο post ή στο blog σας γενικότερα.
Συμπερασματικά η επιτυχία μια συνεργασίας βασίζετε στην μεθοδική προσέγγιση και την καλή προετοιμασία. Θα πρέπει να είστε έτοιμοι πριν ξεκινήσετε να επικοινωνείτε με εταιρείες να παρουσιάσετε τον εαυτό σας και το blog σας ως μια επικερδή λύση προώθησης που θα ευνοήσει και τις δυο πλευρές.
Αναστασία Χατζημανώλη
26 Ιουνίου
Πολύ ενδιαφέρον ,ευχαριστούμε για τις συμβουλές